Rygepolitik på Billeskær Ridecenter :

•   Gældende lovgivning følges

•   Rygning er kun tilladt udendørs, og vi appellerer til at der gøres brug af dertil

opstillede askebægre.

•   Rygepolitikken er gældende for ALLE brugere af området, såsom medlemmer, ryttere, undervisere, smede samt gæster udefra.

•   Det henstilles til alle ryttere om at være bevidst omkring det at være ”rollemodel”. Vi henstiller derfor til, at rygning til hest udendørs undgås.

Alkoholpolitik på Billeskær Ridecenter :

•   Vi gør opmærksom på, at alkohol/rusmidler og heste er en dårlig kombination og vi accepterer derfor ikke et overdrevent forbrug af disse.

•  Da hesten ifølge lovgivningen er at sammenligne med et køretøj, kan ridning i beruset tilstand ikke accepteres.

•  Der sælges ikke øl og spiritus til personer under 18 år.  Kommer et medlem påvirket af alkohol eller andre rusmidler, bliver han/hun bortvist/afvist og hvis medlemmer er under 18 år vil forældrene bliver underrettet.

• Vedtaget på bestyrelsesmøde Syddjurs Sportsrideklub d. 23. april 2013.